Účetnictví (dříve označované “podvojné účetnictví”) je základním stavebním kamenem pro správu firemních financí. Kvalitní profesionální služby poskytované specialisty s mnohaletými zkušenostmi však nedávají manažerům a majitelům pouze přehled. Umožňují jim také včas optimalizovat tok financí či naplánovat investice a legálně tak ušetřit prostředky, které lze efektivně využít pro další rozvoj podnikání.
Součástí této služby jsou v základní verzi následující úkony:
- zpracování účetní osnovy
- zaúčtování veškerých účetních dokladů
- vedení účetního deníku
- vedení hlavní knihy
- vedení knihy analytické evidence
- vedení pokladní knihy
- vedení knih pohledávek a závazků:
- zápis přijatých a vydaných faktur,
- sledování saldokonta,
- evidence úhrad,
- přehledná evidence nezaplacených faktur,
- tisk příkazů k úhradě
- sledování sald jednotlivých účtů
- vedení knihy investičního majetku a drobného investičního majetku
- zpracování přiznání k DPH a záznamních povinností (sestavení měsíčního, resp. čtvrtletního přiznání k DPH a zpracování seznamu daňových dokladů)
- zajištění veškerých potřebných tiskových výstupů
- zpracování pravidelných i příležitostných přehledů hospodaření
- zpracování účetní závěrky – rozvaha, výsledovka, cash-flow, přílohy
- sestavení přiznání k DPFO, resp. DPPO)
V případě vašeho zájmu jsou pracovníci společnosti RD poradenství s.r.o. připraveni se postarat také o:
- vedení skladového hospodářství,
- zpracování a tisk faktur,
- realizaci inventarizace zásob (materiálu, zboží, výrobků) a investičního majetku,
- vypracování vnitropodnikových směrnic dle zákona o účetnictví,
- zpracování knihy jízd,
- zpracování knihy denních tržeb,
- zpracování přiznání k silniční dani,
- zpracování dalších daňových přiznání (darovací daň, daň ze závislé činnosti apod.),
- zpracování pravidelných přehledů hospodaření (dle vašich požadavků),
- zajištění komunikace s úřady,
- registrace OSVČ k příslušným daním na finančním úřadě,
- registrace organizace u příslušné ČSSZ a zdravotní pojišťovny,
- zpracování daňového přiznání v souladu s legislativou v rámci společné zdanění manželů.
Účetnictví zpracováváme v průběhu celého roku (zdaňovacího období) na základě dodaných podkladů v souladu s příslušnými zákony. Součástí našich služeb je také administrace dokladů (kontrola úplnosti a správnosti jednotlivých dokladů, jejich vhodného řazení a archivace) a sledování peněžních toků (cash-flow).
Účetnictví zpracováváme také pro města a obce, společenství vlastníků, neziskové organizace a sportovní sdružení.